Det hele starter med at Baronen tar Finger's og hele hans familie på fersken i å tjafse rundt i pysjen langt ut på dagen. ".....Men skulle ikke vi møtes kl 11 da" sier Powder i det han prøver å skjule sin dårlige forberedte posisjon "....ja, men vi må jo fly!!?..." svarer Baronen. Da skjedde det. I løpet av 30 sekunder serverte han meg kaffe, kastet kona og ungene ned fra fanget og ned på gulvet, kledde på seg og stilte klar ute i flymobilen men destinasjon Rotnes Airport.
Etter en mønsteroppvisning av cub-kompisene med take off og landing i sørpeføre - uten en antydning til nervøsitet eller feilsteg - fikk vi besøk av Ottar på Airporten.
Han hadde måleapperater og utregningskjemaer i hele bilen sin. På toppen lå det en fire-fem fly hvorav type flybåt var et imponerende skue. Det kunne ta av på alt som var vått og ekkelt. Et glimrende fly for TPA medlemmer som alltid skal fly uansett vann, snø eller annet nedbør i store mengder. Ved Ottars bytte av fly og omprogrammering av alle computere - spant to cub'er opp som pauseinnslag og stadfestet silkemyke landinger.
En god dag på stripa. Våre tanker går til Bratman som på en dag som dette ville ha flydd begeistring og nådeløs spenning inn i puklikum.
1 kommentar:
Det er deilig å se at Rotnes Airport er i trygge hender selv i Bratman Airlines fravær. Selv Bratmans stuntpilot, Goose, ville slitt med den frekke takeoffen rett i Følgefonna, det vitner om dristighet og liten respekt for elementene! Nydelig!
Legg inn en kommentar