Herlig dyrkbar jord.
Etter et mislykket forsøk med for liten fart tenkte jeg propellen var for stor (16x10). Invisterte i ny propp (15x8) - test på tunet var i flaueste laget. På med 16x10 igjen og fikk det til værs. Farten var ikke så stor på take off, men det steg rett til værs. Fløy et par runder med hyperventilering og nervøs stikkeføring (enorme utslag bare jeg tenkte på å røre stikka). I det jeg slår ned farten og skal svinge inn for landing vipper flyet forover og vil ikke opp igjen selv med full gass og høyderor.
Skjevt hjulstell og løse infestninger til vingene. Skrog og vinger inntakte.
Baronen slikker sine sår - overtar en av Storbondens sine Spitfire're. Måker inn børsteløst, 2,4 Ghz og 11.1 volt. Det flyr som en prins og nå er flyet til restaurering i hangar.
1 kommentar:
Her i Brasil har vi ventet og ventet på siste nytt fra Sopwith leiren. Endelig kom det nyheter fra gamlelandet, men ikke positive gladnyheter som man kunne håpe på..... Uansett; ser ikke ut til at det er uoverkommelige skader. Og snart er dere nok på vingene igjen, du og Sopwith'en!
Legg inn en kommentar